Pusmaratonis

Posted: 2020-03-15 in Pezalai
Žymos:

Apetitas auga bevalgant, o atstumai – bebėgant. Apvalaus keturiasdešimtmečio proga nusprendžiau sau pasidovanoti kokias nors varžybas su savimi. Iš pradžių planavau įveikti 10 km per 50 min., bet po paskutinio dešimtuko spalio mėnesį pajutau norą išbandyti didesnį atstumą.

Pradžiai noriu pasidžiaugti, kad praėjusių metų planą įvykdžiau. Tikslas buvo per metus padidinti per savaitę nubėgamą atstumą nuo maždaug 25 km iki 40. Ir gruodžio mėnesį jau tą ribą peržengiau. Dabar 42-44 km yra jau įprasta rutina.

Tam tikslui siekti ir užtvirtinti susiplanavau beveik metus apimantį sezoną nuo praėjusių metų birželio iki šių metu gegužės. Spalį, vasarį ir gegužę planavau gerinti savo 10 km bėgimo asmeninius rekordus.

Spalį tą padaryti pavyko. Nubėgau per 51:39. Tiesa, padariau klaidą ir pradžioj bėgimo nežiūrėjau greičio ir savijautos, tad manau, kad jei būčiau išlaikęs stabilų tempą, būčiau ir į 50 sutilpęs. Na, bet čia dar mokytis ir mokytis.

Po spalio keičiau savo treniruočių strategiją, nes užėjo stagnacija ir kažkoks nuovargis. Tada maždaug ir prisiskaičiau apie poliarizuotą treniravimąsi bei pradėjau bandymus su juo. Šiek tiek pagerėjo bėgimo efektyvumas. Taip pat pagerėjo ištvermė, nors tiesiogiai to niekaip nejutau.

Ir kažkaip sukilo noras savo jubiliejų pažymėti kažkuo įspūdingesniu, nei 10 km. Tad nusprendžiau nubėgti pusmaratonį. Prie dviejų valandų ilgabėgių jau buvau pripratęs, tad mintis greitesniu tempu pabėgėti dvi valandas nebuvo tokia jau baisi. Pradėjau ruoštis morališkai.

Pusmaratonis yra geras atstumas tuo, kad jį vis dar galima nubėgti tiesiog. Nereikia nei maisto, nei vandens. Paimi ir nubėgi. Maratoną, tuo tarpu, bėgti be pasipildymo yra nelabai ir įmanoma, bent jau taip sako – aišku, jei eisi eilinis mėgėjas, o ne profas, nubėgantis maratoną per beveik dvi valandas.

Susidėliojau planą, paskutinį mėnesį skyriau daug dėmesio savo įsivaizduojamam pusmaratonio tempui zulinti. Tikėjau, kad įveiksiu pusmaratonį per 2 val., tad atitinkamą greitį (10,6 km/h) ir šlifavau. Na, šiek tiek virš jo, nes jaučiau, kad galiu.

Išaušo gimtadienio rytas. Oras už lango – šlykštus. Lyja horizontaliai, pučia stiprus vėjas. Nu ką daryt. Užsispyrimas ir valia išvarė mane laukan.

Nepaisant oro negandų ir lūžinėjančio laikrodžio (gerai, kad telefone backupą pasileidau) išlėkiau nusistatytu maršrutu.

Apskritai bėgti sekėsi gan normaliai. Lengva tikrai nebuvo, reikėjo save varyti. Ypač sunku buvo paskutinius keturis kilometrus. Pajutau tokį keistą nuovargį, kokio iki šiol nebuvo tekę patirti. Tai nebuvo toks nuovargis, koks būna po sunkių treniruočių, kai pareini drebančiom kojom. Tiesiog apėmė jausmas, kad „sėda batareika“. Tokia visiškai rami artėjančio išsekimo nuojauta.

Kojas, aišku paskaudėjo. Bet didelė klaida buvo kitą dieną vakare nueiti į baseiną. Va po plaukimo pasijutau tikrai nusibaigęs 😀 Čia durnai pasielgiau, nors ir sakiau trenerei, kad man reikia poilsinio pasiplaukiojimo. Bet kad prastas iš manęs plaukikas, man poilsiniu tempu pasiplaukioti neišeina, tiesiog dar nemoku.

Pusmaratonį nubėgau per 1:53:40. Kadangi treniruojuosi savarankiškai, esu vis dar pradedantysis bėgikas (1,5 metų nuolatinio stažo) ir man dabar 40, tai užskaitau šitą reikalą, kaip gerą rezultatą ir plekšnoju sau per petį.

Taip taip, bet kuris pažiūrėjęs pasakys: aha, 21,07 nėra pusmaratonis! Bet čia, deja, atsarginis įrašas. Stryd tuo tarpu parodė 21,12, o ans yra tikslesnis, bet jo negalėjau gražiai pašėrinti. Pagal Stryd pusmaratonio RSS buvo 210 – panašiai, kaip visos savaitės krūvis.

Kadangi buvau atzulinęs tam tikrą tempą, stengiausi nuo jo nenukrypti. Resursų tikrai turėjau įveikti pusmaratonį ir per 1:50. Šis tikslas išlieka gegužės pabaigai. Galbūt ir oras pasitaikys geresnis – tikiuosi. O jei nepasitaikys, palauksiu – nes nėra tokios griežtos datos, kaip gimtadienis 😀

Dabar prie savo keturių bėgimų per savaitę pridėjau ir dar vieną lengvą pavažiavimą dviračiu, bus papildomas kardio darbelis. Taip pat, kadangi dabar jau turiu planą vasaros pabaigoj nubėgti ir maratoną, vietoj įprastų intervalų bandysiu Yasso 800s.

Na, o šią savaitę nuo pirmadienio ilsiuosi nuo visų sportų – geriu antibiotikus nuo banalios pūlinės anginos (o ne naujosios populiariosios ligos). Šiandien, šeštadienį, pirmas rytas, kai atsikėlęs nesijaučiau visiškas ligonis.

Šiai dienai mano PRai:

  • 2014-08-15. 12 minučių: 2,53 km (4.5 km bėgimas)
  • 2014-08-15. 1 km per 03:36 (4.5 km bėgimas)
  • 2019-10-12. 3 km per 13:43 (10 km bėgimas, persistengimas)
  • 2019-10-12. 5 km per 24:25 (10 km bėgimas, persistengimas)
  • 2019-10-12. 10 km per 51:39
  • 2020-02-17. 21,1 km per 1:53:40

Tai dabar auginsiu ištvermę maratonui ir mokysiuos bėgiot su camelback’u.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.