Polar Vantage M, paskutinė firmwarė

Posted: 2020-01-21 in Pezalai
Žymos:,

Prieš pat ištinkant naujiems metams Polar išleido, anot jų, „paskutinę planuotą firmwarę“. Gal tai ir nereiškia, kad firmwarė tikrai paskutinė, gal jie dar kokių smulkmenų pakrapštys, bet planuotas funkcionalumas – užbaigtas. Bet kokiu atveju, užplūdo šioks toks nusivylimas, nes tikėjausi bent trupučiuką kažko daugiau, ar kad bus dar kokia viena funkcijų iteracija. Deja, yr kaip yr.

Paskutinėje versijoje buvo įdėti trys esminiai funkcionalumai:

  • Race Pace – galimybė paleisti varžybų laikmatį (arba virtualų varžovą). Man – jokios naudos.
  • FitSpark – virtualus treneris, kuris teoriškai prisitaiko prie norinčio užsisportuoti žmogaus ir jam duoda visokių pratimų paruoštukus. Šiaip liuks daiktas tiems, kas norėtų tapti ištvermingesni ir stipresni ir kad visą planą už juos kažkas darytų. Šiuo atveju – laikrodis. Šitas reikalas buvo Polar Ignite pardavimo ir marketingo pikas. Man neįdomu, nes turiu savo planą ir jis gerokai toliau pažengęs už tai, ką man bandė siūlyti FitSpark. Tačiau su FitSpark pasireiškė vienas geras pašalinis poveikis: galiu pasižiūrėti laikrodyje, kas šiandien priplanuota mano paties – jei, neduokdie, kažkokiu būdu pamirščiau. Meh.
  • Tik Vantage V: Strava segmentai. Kadangi neturiu V neturiu ir nesuprantu segmentų prasmės, tai man irgi neįdomu.

Kaip matyti, Polar labai stengėsi, kad kuo daugiau dalykų būtų galima padaryti iš laikrodžio. Sakykim, susiaranžuoti iš anksto visokias sudėtingas treniruotes buvo galima nuo pat pradžių – bet per Flow webą. Paskui po truputį atsirado intervalų laikmačiai, zonų fiksavimas, dabar – Race Pace ir pan. Kadangi aš beveik viską dėliojuosi į kalendorių, man šitas funkcionalumas nereikalingas, bet galbūt kitiems jis svarbus. Man „Favorites“ buvo viskas, ko reikia – iš anksto suplanuotų treniruočių paruoštukai.

Šiaip turbūt labiausiai tikėjausi, kad nieko neminėdami Polar įdės galimybę pasirinkti žingsniamatį, kaipo greičio ir atstumo šaltinį – per papildomą meniu ar sporto profilį. Neįdėjo. Tačiau oficialiai yra skelbiama, kad suporavus žingsniamatį jis visada yra greičio ir atstumo šaltinis.

Nu nė velnio. Perskaičiau visus supportus, beldžiausi ir į Polaro supportą. Atrašė – bėgiok išsijungęs GPS, jei kitaip neveikia. Mjo.

Pagalba atėjo netyčiukais iš kažkokio Facebook forumo. Vienam žmogui irgi panašiai buvo, bet jis atrado, kad kai prisidėjo kitą bėgimo profilį, berods, „Road running“, ten viskas buvo teisingai. Tada jis pabandė ištrinti paprastą „Running“ profilį, įdėjo jį atgal – ir taip pat viskas susitvarkė. Taigi pasirodo, kad sporto profiliuose yra paslėptų nustatymų, kurių vartotojai net negali patys keisti. Pas mane gulėjo senasis profilis iš tų laikų, kai GPS buvo įrašytas kaip atstumo ir greičio šaltinis. Todėl įsigijus irba suporavus žingsniamatį reikia perkurti visus naudojamus bėgimo profilius. Ištrinti juos, sinchronizuoti laikrodį, susikurti iš naujo, vėl sinchronizuoti. Ir būtent, kai žingsniamatis jau yra suporuotas su laikrodžiu.

Whew, kad ir per subinę, bet problema išspręsta. Nes jau buvau pradėjęs svarstyti, ar nepradėt taupyt Garminui. Nors… gal vis tiek pradėsiu po truputuką. Aišku, gaila Polar Flow prarast, visgi ta dalis labai gerai padaryta. Na, pagyvensim, pamatysim.

Beje, akivaizdus įrodymas, kad laikrodis pagaliau ėmė naudoti žingsniamatį atstumui ir greičiui. Štai grafikas iki profilių perkūrimo, greitis yra ganėtinai „lygus“, t.y. GPS signalas nuglotnintas, o galios grafikėlis dantytas, pokyčiai dažnesni:

Polar Vantage M: greičio/atstumo šaltinis – GPS | Darau, blė

Po profilių perkūrimo greitis imamas iš žingsniamačio, matyti kur kas akivaizdžiau:

Polar Vantage M: greičio/atstumo šaltinis – žingsniamatis | Darau, blė

Ok, problema išspręsta, aš laimingas.

Naujoji firmwarė nenulūžo dar nė karto, bet pastaruoju metu išsiugdžiau įprotį laikrodį kartą per savaitę perkraut. Tai gal ir tas padeda.

FitSpark

Trupučiuką apie FitSpark. Pagal Polar tradicijas – tai dar vienas laikrodžio ciferblatas:

Polar Vantage M, FitSpark | Darau, blė

Jame būna trijų tipų pasiūlymai: jėgos, kardio ir palaikantieji pratimai. Jėgos pratimai gali būti paremti kūno svoriu (seni Polar vaizdo „Strength“ vaizdo įrašai iš jų sudaryti) arba su papildomomis sporto salės priemonėmis. Kardio nenusako, kokiu būdu krūvį pasiekt – bėgant, minant ar šokinėjant per virvutę. Palikta laisvė pačiam rinktis. O palaikomieji pratimai yra, kiek mačiau, tiesiog tempimo pratimai: dinaminiai arba statiniai.

Pasirinkus kurį pratimą galima peržiūrėti figūrėles, kurios rodo, ką reikėtų daryti:

Polar Vantage M, FitSpark | Darau, blė

Pradėjus treniruotę duodama apie 40 sekundžių laiko atlikti pratimui:

Polar Vantage M, FitSpark | Darau, blė

Nuo 20 sekundžių laikmatis burgzteli, kad bus kitas pratimas ir tada skaičiuoja likusį laiką:

Polar Vantage M, FitSpark | Darau, blė

Praėjus vienam raundui padaroma pertrauka, ilgis neribotas:

Polar Vantage M, FitSpark | Darau, blė

Visgi netobula sistema. Sakykim, dauguma tempimo pratimų yra vienai pusei ir kitai. Tačiau per vidurį tempimo nėra priminimo pusei pakeisti. Jeigu puses keisčiau kas raundą, irgi nesąmonė – tempimo pratimams yra trys raundai.

Atlikus FitSpark treniruotę ir pažiūrėjus jos rezultatus Flow programulkė rodo visus etapus su figūrėlėmis, tas pats ir Flow webe:

Polar Flow, FitSpark | Darau, blė

Tai kaip ir tiek tam kartui.

Kadangi buvo užplūdęs liūdesys dėl konfigūravimų, tai pasidomėjau ir ką Garmin siūlo. Likau nustebęs, kad sporto profilius ten reikia konfigūruotis laikrodyje. Juk tas žiauriai nepatogu, ypač be liečiamo ekrano. Užsiknisimas. Čia pliusas Polarui, kad visus ekranus galima konfigūruotis tiek web, tiek programėlėje. Laikrodyje, tiesa, to daryti iš viso negalima, nebent įsijungti grįžimo į pradinį tašką ekraną treniruotės metu. Na, ir ekranų skaičius juokingai ribotas. Polare tai galima gal 20 susidėt. Aišku, tiek nereikia, bet galima. Na, gal su CIQ pagalba kiekį galima pakeisti, šito nežinau. Žodžiu, kiekvienas gamintojas turi savo keistų pričiūdų.

Komentarai
  1. Donatas parašė:

    Turėjau Suunto ambit 2s (tiksliau ir turiu), dabar visiškai perėjau į Garmin. Pradėjau nuo dviratinio edge 520, po to vivoactive 3. Nepajaučiau didelio skirtumo tarp Suunto laukų konfigūravimo kompiuteryje, ar Garmmin – pačiam įrenginy. Juo labiau edge 520 be liečiamo ekrano…
    Nei vienam prietaise neteko naudoti daugiau kaip 2-3 ekranus, na gal CX, ar MTB važiavimams, kai daug kratymosi, norisi turėt didelius skaičius, tai ten reikia daugiau ekranų. Bėgime… kiek ten ir bėgioju, bet naudoju iš viso vieną ekraną su 3-4 eilutėm duomenų.
    Nors kažkiek pavydžiu Wahoo įrenginių savininkams, kad jie turi galimybę per telefoną konfigūruotis viską.
    Didžiausias Garmin minusas, ne pati konfigūracija įrenginyje, bet tai, kad nulūžus softui, reikia viską vėl persikonfigūruot… Bet ir tai išsprendžiama – tiesiog turėti atsarginę konfigūracijų kopiją… na ir tikėtis, kad nenulūš prieš pat varžybas…

  2. Vaidotas K parašė:

    O kaip pas tave su GPS pagavimu? Pradžioje taip nebūdavo, bet dabar išėjus į lauką ir paleidus sporto programą labai ilgai ieško palydovų. Būna net iki kokių 3-5 minučių. (Dabar berašant pagalvojau, kad tą laiką derėtų išnaudoti minimaliam apšilimui :))

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.