Varžytės mašinytei

Posted: 2019-01-29 in Darbeliai
Žymos:,

Aš jau jumi pasakojau, kokį stebuklą radau žmonos mašinos bagažinėj, kai kompiuteris pradėjo spygauti apie perdegusias lemputes. Nuo to laiko mane labai neramino mintis, kad žmona nuolat vežiojasi bagažinėj potencialią nelaimę. T.y. net keturias.

Taigi kaip anuomet rašiau, vietoj netikros apkrovos buvo panaudota viena „auksinė varža“ ir dar keturios lemputės juodose dėžutėse.

Iš AliExpress atkeliavo varžų maišiukas vietoj tų lempučių:

Rezistoriai automobilio lempučių apkrovos modifikavimui | Darau, blė

Šitos varžikės apsimeta maždaug 20 W lempute.

Kaip anuomet minėjau, vieną „auksinę varžą“ žmonos mašinoj radau. Bet dar įdomesnis faktas, kad radau paruoštas skylutes korpuse dar kelioms varžoms:

Netikra apkrova lempučių pavidalu ir skylutės rezistorių pritvirtinimui automobiliyje | Darau, blė

Vadinasi, kažkas pradėjo darbą bent pusiau teisingai, tačiau jo neužbaigė. Čia man mistika. Juk tos varžos net Lietuvoj nėra tokios jau brangios, nors su Ali nepalyginsi.

Vieną varžą netyčia gavau dovanų dar prieš atkeliaujant likusioms. Ir kaip tik dešinės pusės posūkis pradėjo pas žmoną įkyriai klaksėt. Nagi proga patikrinti ar skylutės tinka! O jos tiko puikiausiai:

Auksinis rezistorius automobilyje | Darau, blė

Tuo tarpu kažkada komentatoriai mane supeikė už laidų litavimą mašinoje. Nu tai pasidaviau moraliniam spaudimui ir nusipirkau maišiuką Duraseal sąspaudų:

Duraseal sąspaudų jungtys | Darau, blė

Realiai visgi būčiau galėjęs prie rezistorių ir prilituot laidelius. Tačiau iš Ali jie atkeliavo su laideliais, tai pasitaikė proga pasižaist su sąspaudom. Mano replėse kaip tik yra tinkama įranta šitų sąspaudų užfiksavimui:

Duraseal sąspaudos užfiksavimas replėmis | Darau, blė

Štai sąspauda sujungia du laidelius:

Duraseal sąspaudos jungtimi sujungti laidai mašinoje | Darau, blė

Pakaitinus žiebtuvėliu tos sąspaudos galiukai gražiai ir glaudžiai aptraukia laidelius, teoriškai gerai bet kokiam orui:

Duraseal sąspaudos jungtimi sujungti laidai mašinoje | Darau, blė

Antras rezistorius taip pat sėkmingai įsitaisė jam skirtoje vietoje:

Netikros apkrovos rezistoriai automobilyje | Darau, blė

Aš vis naiviai negaliu atsistebėt visa šita makalyne. Kitoj pusėj dar ir saugiklių dėžutė primontuota, prie jos drūtais varžtais tos slaptųjų lempučių dėžutės priveržtos, viskas kažkaip painiai ir komplikuotai…

Komplikuotas netikrų mašinos lempučių apkrovų bardakas | Darau, blė

Kitoje pusėje rezistoriams skylutės irgi buvo paruoštos! Tik labai nepatogioje vietoje, todėl išsigręžiau sau patogesnes:

Pritvirtini auksiniai netikrų apkrovų rezistoriai mašinoje | Darau, blė

Kadangi čia visokios vibracijos, metalas ir šiaip nelabai rami aplinka laideliams, tai įsigijau ir specialiai automobilių laidams tokios medžiaginės lipnios juostelės. Ji nėra kaipo tikra izoliacija, bet apsaugo laidus beigi slopina jų drebėjimo triukšmą, kai jie savo vietoje plakasi. Galima dar ir priklijuojamų laidų laikiklių įsigyti, bet jie, deja, gali nulakstyti su laiku. Tad aš tiesiog apsukau palaidas laidų vietas ir surišau į krūvą, kad laideliai nebūtų arti rezistorių, anie visgi įkaista:

Medžiagine juostele apsukti mašinos laidai | Darau, blė

Tai kaip ir viskas. Man ramiau, kad žmonos mašinoj nebus nuo karščio besilydančių dėžučių. Į automobilių elektrikus irgi nepretenduoju, bet tikiu, kad taip bent kažkiek geriau. Lengvos apklausos kol kas davė liūdnų rezultatų: neatsirado norinčių mašinos kompo blokus perprogramuot. Na, yra rezistoriai, nereik perprogramuot.

Iš perprogramavimo tai nebent norėčiau, kad radiją kas nors sutvarkytų 😀 Nes ji dabar šokinėja per nelyginius megahercus ir pusės stočių Lietuvoj negaliu klausyt. Čia dar vienas amerikoniškas niuansas: ten visos stotys atskirtos 200 kHz kanalais, o Europoje — 100 kHz. Todėl amerikoniškoj radijoj pvz. 106.6 MHz nenustatysi. Ech, o senasis žmonos kupriukas nustatinėdavo net 50 kHz tikslumu…

Žinau žinau, yra tokie frequency shifter. Tarp antenos ir radijos įsistato papildoma dėžutė, kuri „pastumia“ dažnį per 0.1 MHz. Įjungi — klausaisi lyginių radijo stočių. Išjungi — nelyginių. Bet kol kas šita avantiūra neužsiimu. Forumų perknaisiojimai apie džipus ir fiatus kol kas rezultatų irgi nedavė, tik išsiaiškinau, kad reikalas firmwarinis: galima už labai brangiai nusipirkti alternatyvią firmwarę, kurioje šita problema išsprendžiama per nustatymus. Bet kainelė tai ar ne €300, tai kažkaip žvėriška pasirodė.

Komentarai
  1. Romas parašė:

    Na nežinau, kas galėjo kritikuoti už litavimą… Bent jau aš žinau tik 2 galimus laidų sujungimus mašinose – litavimas arba jungtys su dvigubu užspaudimu kaip http://web.cecs.pdx.edu/~eas199/B/howto/LCDwiring/img/female_male_connectors.jpg
    Visos kitos jungtys yra tik parodija kaip kad garažinė įranga blogąja prasme ar dalis amerikos pramonės (jo elektra). Pavyzdys tos pačios mašinos – jose naudojamos tik ir vien tik jungtys dvigubu užspaudimu kaip paveikslėlyje (metalinio laidininko ir minkšto laido sujungimo dalis) arba ultragarsinis virinimas.

  2. Algis parašė:

    žiauru po 2 amperus (~24w) nuo kiekvienos lempos leist i ora, reikejo nors pabandyt kokia minimali srove, kad lemputes detekcija veiktu…

    • Romas parašė:

      Bent jau kiek pats esu susidūręs – tie 24W tai čia kaina USA mašinos naudojimo. Žinoma, USA mašinos turi ir labai didelių privalumų kaip komfortas/kaina. Sumažinti srovės greičiausiai nepavyks, nes naujesnėms mašinoms labai tikslus sekimas iki tiek, kad net dėl ilgai naudotos lemputės gali būti rodoma klaida.nes volframas nugaruoja ir atitinkamai sumažėja srovė.

      • Darau, Blė parašė:

        Taip, USA mašinos turi daug privalumų, įskaitant ir galingesnius variklius. Kiek žiūrėjau europinius Jeep Renegade, maksimum 2 l, o dauguma 1.6 l — absurdas. Tai ir nusipirkom amerikonišką su 2.4, bent jau važiuot malonu.

        • HDi parašė:

          Na bet čia priklauso koks dar automobilis iš USA, man su BMW jokių varžų dėlioti nereikėjo, tik žalias PY21 lemputes sudėjau į posūkius ir viskas – patapo oranžiniai iš raudonų, TA neužkliuvo.

          O kalbant apie Renegade, teko su nuomotu po USA pavažinėti irgi 2.4 tai kažkaip Fiat 500x smagesnis pasirodė nes jie kaip ir techniškai vienodi. Ir 1.4turbo irgi važiuoja smagiau nei 2.4.

          • Darau, Blė parašė:

            Nu bet Fiat 500X tai lengvesnis gerokai ir ne toks gražus 😀 Aš į bitutės 500X buvau įsėdęs, tai jo, visiškai panašu iš vidaus, bet dinamika labai nuvylė. Aišku, be turbinos buvo.

    • Darau, Blė parašė:

      Nu deja, toks gyvenimas 😐 Kadangi keturios varžos iš penkių yra posūkiams, tai kaip ir dzin: retai jie dega.

      Man baisiau, kai žmonės LED lempas susideda ir apkabinėja varžom — koks iš viso tikslas? LED turėtų energiją taupyt ir geriau šviest, o gaunasi tas pats šūds, tik kitoj rankoj…

  3. vytenis parašė:

    Of-topic, bet protingieji kurmiai, pasakykite, kaip man kreivarankiui pasidaryti karšto vandens matavimą daugiabutyje. Noriu rinkti duomenis, kokio karštumo vanduo bėga mano bute.
    Pasiruošęs avietę3.14 pakabinti kur nors.

    • Darau, Blė parašė:

      Priklauso nuo rankų kreivumo, manau. Tiksliausia bus, jei galėsi į vamzdį daviklį įleist. Jei ne, tai gerai su vamzdžių apšiltinimo puta kokį gabalą vamzdžio apmuturiuot ir per vidurį maždaug pakavot daviklį. Metrą apmuturiuotum — būtų gerai, bet ir pusmetrio užteks. O paskui su antru davikliu ar termometru pasibandytum tiesiai po kranu srovės karštumą beigi pasižiūrėtum koks vamzdžio matavimo skirtumas ir inercija (per kiek laiko vamzdis „pasiveja“ vandenį). Nu ir tada jau galėtum analizuotis.

      Daviklį (-ius) tai bet kokiu atveju imk DS18B20, Ali jų būna ir gražiose plieno kolbutėse (jei į vamzdį įmontuotum). Avietė neypač gerai tuos daviklius nuskaito, kartkartėm pamėto šiukšlių vietoj temperatūros, bet veikia.

  4. Aurelijus parašė:

    O ką reiktu naudoti kad gerai nuskaitytu temperatūras patalpuose ir turėtu kažkokią atmintį. Norėtusi pvz pasidaryti temperatūra stebėjimą kambariuose ir kad viskas būtu fiksuojama ir įrašoma.

  5. Aurelijus parašė:

    hm. bet čia vienas jis, o jeigu pvz name kokia 10 vnt susitatyti ir apsirišti i viena bazę

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.