Amerikoniškų mašinų adaptacija

Posted: 2018-11-26 in Darbeliai
Žymos:, , ,

Nors mūsų šeimos ūkyje jau antra amerikoniška mašina, bet apie jų „konvertavimą“ Europos rinkai žinau tikrai nedaug. Na, žinau, kad raudoni posūkiai turi tapti geltonais, o daugiau tai net ir nesidomėjau niekad. Berods, Amerikoj dar galinis ryškiai raudonas „priešrūkinis“ žibintas nėra reikalingas, tad jo irgi nebūna — seniau turėtame Outlanderyje man teko jį papildomai prisimontuoti, nors prieš tai jau buvo kelis kartus „praslydęs“.

Tuo tarpu žmonos mašiniukas pradėjo aimanuoti, kad jam trys lemputės perdegę: vienas posūkis, parkingo lemputė (čia turbūt atbulinė balta?) ir stabdžių. Ok… jungiant kairįjį posūkį prasideda isteriškas klaksėjimas — dvigubu taktu. Tačiau įdomybė: klaksėjimas ir žalios rodyklės patankintas mirksėjimas pasireiškia tik salone, lauke mirksti normaliai 😀 Čia geras, aišku. Nervina vairuotoją viduje, bet neatrodo apgailėtinai iš išorės. Užskaitau tokią fyčią.

Tačiau kai sustoję apsižiūrėjom visas lempeles, perdegusių neradom. Tas mane suneramino. Na, kažkas su kompu, reiškias, arba kažkas su „adaptacija“. Paskambinau švogerukui, sakau, gausi taisyt. Tas sako, gal tu pirma apsižiūrėk lempas pats, gal kokia „auksinė varža“ nukepus ar laidas nušokęs. Amerikietiški posūkiai galingesni, Europoj turi būti silpnesnės lempėlės, dedami tokie dummy load rezistoriai su radiatoriais. Dažniausiai pasitaikantys 6 omų atlaikantys 50 W krūvį. (Nors man pagal elektros matematiką čia labai didelis rezervas, bet gal ir gerai.) Principas tas pats, kaip ir mano aprašytųjų „klaidų nesukeliančių lempučių“.

Pradėjau nuo galinių lempų, prie jų priėjimas patogesnis. Kadangi kvailioja kairioji, pradėjau nuo jos.

O vaikyti! „Auksinę varžą“ radau, su ja viskas tvarkoj, bet dar radau ir dvi juodas dėžutes. Jos kokybiškai, bet akivaizdžiai ne kamykloj ten įmontuotos. Atidariau vieną ir vos neprileidau į kelnes žvengdamas:

Slaptos lemputės amerikietiško Jeep Renegade bagažinėje | Darau, blė

Džyzas fakin kraist. Taigi kad būtų „atstatytas“ originalus lempučių krūvis, pagal kurį kompiuteris nusprendžia, ar lempelė perdegus, auksarankiai modifikuotojai ne tik papildomas varžas įdeda (kas, mano galva, dar visai padoru), bet įmontuoja „slaptas lemputes“. O svarbiausia, kad akivaizdu: ši modifikacija tiek paplitus, kad net ir dėžutės toms slaptoms lemputėms gaminamos…

Na, tai viena iš slaptųjų lempučių ir nešvietė:

Nešviečianti grandinę modifikuojanti lemputė | Darau, blė

Nusikratė vienas kontaktas. Pataisiau paprastai: įdėjau įveržiančią tarpinę ir užsukau dangtelį. Klaidos iš karto baigėsi.

Čia dar nuotrauka su geriau matoma „auksine varža“:

„Auksinė varža“ automobilių modifikacijai | Darau, blė

Kitoj pusėj tas pats, tik elegantiškiau sumontuota ir „auksinės varžos“ nėr:

Slaptųjų automobilio modifikacijos lempučių dėžutės | Darau, blė

Čia šiaip užmečiau akį, įsitikinau, kad abi šviečia:

Slaptųjų automobilio modifikacijos lempučių dėžutės | Darau, blė

Tai va, sužinojau kažką naujo. Įdomu, kad tos lemputės veikia ne visiškai nuspėjamai. Įjungus posūkį vienoje pusėje mirksi abi. Bet įjungus avarinius — mirksi tik viena. Taip pat dar silpnai švyti, kai šviesos įjungtos. Jos greičiausiai emuliuoja krūvį ir dar kelioms lemputėms — sprendžiant pagal tai, kad vienai nebeveikiant automobilis keikėsi dėl trijų perdegusių lempelių.

Mistiškas man šitas sprendimas montuot lemputes juodose dėžutėse, kurios, beje, ir pasilydę truputuką. Kodėl nesudėti čia tų varžų su radiatoriais? Na, suprantu, kad lemputės turi specifines varžos charakteristikas: šaltų lempučių varža gerokai mažesnė, ji padidėja lempelei įsižiebus. Bet ar tai turi įtakos kompiuteriui? Nežinau, galbūt, gal priklauso nuo grandinės.

Kitas įtarimas — kad gal tiesiog pigiau. Nors tos „auksinės varžos“ pas kinus irgi juokingai kainuoja. Galbūt dar „auksarankiams“ taip lengviau „debuginti“ grandinę, fiziškai matyti, kad lemputė užsidegė?

Nesijuokit, aš rimtai apie tokius bajerius nieko nežinojau. Ir net nenoriu žinot, kiek dar nežinau, automobilių modifikavimas yra baisi juodoji skylė.

Komentarai
  1. Rimas Baltrušis parašė:

    Va dėl tokių galimų stebuklų visus amerikonus apeinu dyyydeliu pagarbiu spinduliu. Užteko mums jau turėto konvertuoto citroeno-anglo…

    • Darau, Blė parašė:

      Na, kaina duoda savo 🙂 Visgi amerikoniškas konvertavimas palyginus su anglišku yra baikė, mano galva. Kad biškį laidų „pavirinita“, tai dar nėra tragedija su visais ten vairų, durelių ir kitais kosminiais pakeitimais palyginus. Be abejo, čia mano kukli nuomonė.

  2. pwl parašė:

    If it’s stupid, but working, it’s ain’t stupid.

  3. Dovydas parašė:

    Panašu, kad panaudoti standartiniai šviestuvai su skaidriais stikliukais, o jų stikliukai tiesiog uždažyti juodai 🙂

    Gali persidaryti su rezistoriais, nes kažkada tos lemputės perdegs ir nematysi kuri.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.