„No Error Canbus“ LED lemputės

Posted: 2018-11-07 in Darbeliai
Žymos:, , , ,

Manau, kad pasidalinsiu seniai daugumai žinomu faktu apie kiniškus halogenų LED pakaitalus. Na, bet kas dar nežino, tai skaitykite ir neužsiraukite arba imkit į rankas replikes ar lituoklį.

Problema kyla iš to, kad LED pakaitalai naudoja gerokai mažiau elektros galios, nei halogenai — to mes visi ir tikimės. Šviesos gaunam tiek pat arba daugiau. Tačiau kai kuriuose automobiliuose pradeda rodyt, kad lemputė perdegus — būtent dėl tos pačios priežasties. LED sunaudojama galia tiesiog nepakankama, kad įranga lemputę aptiktų.

Kadangi LED lempučių paklausa didelė, kinai sugalvojo lemputes, kurios nesukelia šitos klaidos 🙂

Kiniška LED lemputė automobiliui su elektrą deginančiu rezistoriumi | Darau, blė

Genialus sprendimas — lygiagrečiai maitinimui tiesiog įlituot didelį 120 Ω rezistorių 😀 Žodžiu, lemputė už kaitrinę nėra nė truputį efektyvesnė, tik du trečdalius galios paprasčiausiai sudegina rezistoriuje 😀

Aš apie šitą reikalą žinojau iš kažkurio savo skaitomo blogerio — tik nepamenu kurio, tai sorry, no credits,— bet lemputes vis tiek pirkau su mintimi jas pasitaisyti. Tiesa, tingėjau kaist lituoklį, todėl rezistorių paprasčiausiai perkirpau ir jis lengvai nusilupo:

„No Error Canbus“ LED lemputė su pašalintu energiją ryjančiu rezistoriumi | Darau, blė

Lempelė be rezistoriaus šviečia taip pat, tik vietoj 0,15 A naudoja 0,05 A:

Modifikuota šviečianti kiniška LED lemputė | Darau, blė

Štai šitaip, blė. Šitą lempelę, beje, įmanoma dar geriau pataisyti, nes joje yra ir diodų tiltelis, kad galima būtų kišti bet kuria kryptimi nepaisant pliuso/minuso. Juos pašalinus reikėtų įkišimą pabandyti ir pažiūrėti, kada šviečia, bet dar koks voltas susitaupytų, nes ant tiltelio irgi šiek tiek įtampos nukrenta.

Komentarai
  1. HDi parašė:

    Pirmas dalykas, tai reiktų nedėti LED’inių lempelių į išorinius automobilio žibintus, nes greičiausiai TA kontrolierius nebus draugiškas tuo klausimu, o ir šiaip LED skleidžia šviesą kitaip nei suprojektuotas reflektorius, ir tarkim koks “patobulintas“ į LED posūkis iš toli net ir nesimato taip gerai, kaip su kaitrine – kuri numatyta.

    Kita problema, kad problema ne visad aptikime yra, bet ir tame, kad pašalinus tą varžą lemputės greičiausiai mirksės, nes automobilio kompas, jei lemputės nešviečia, tai kas kažkiek laiko siunčia trumpus impulsus, kad patikrint ar neperdegė, ir kaitrinei lemputei neužtenka įsižiebt, bet va LED’as sumirga.

    • Darau, Blė parašė:

      Kiek žinau, TA visiškai nerūpi salono apšvietimas 😀 O tokias lempeles dėt į išorės žibintus yra tikrai nesąmonė. Nebent kokio numerio apšvietimui dar, nors ir ten ant klaustuko. Blogai šiaip, automobiliams LED žibintai yra viena iš labai tinkamų technologijų, bet net ir naujausiuose automobiliuose toli gražu dar ne visur būna.

  2. Tomas parašė:

    Susidėjau LED lemputes į galinius žibintus vietoj kaitrinių šviesų/stabdžių ir atbulinės eigos lempučių. Norėjau keist ir posūkių lemputes, bet posūkių relei (kurią irgi reikės keist) LED nepatiko. Atėjo TA diena ir išties kontrolierius nebuvo draugiškas – pravijo iškart pamatęs LED lemputes vietoj kaitrinių argumentuodamas, kad lemputės privalo būti tokios, kokias numatė gamintojas. Sakiau, kad specialiai pirkau tokius LED, kad šviestų taip pat kaip kaitrinės ar net geriau, bet tas idiotas net nesileido į kalbas. Ką jau padarysi… Sudėjau kaitrines lemputes, praėjau TA ir iškart sudėjau atgal LED. Idiotizmas, bet kai šitą nesąmonę reikia atlikt tik kartą per 2 metus, tai dar ne taip blogai.

    • Darau, Blė parašė:

      Na, aš taip griežtai nesakyčiau, kad „idiotizmas“. Žmonės smarkiai gundosi pigiomis kiniškomis lempelėmis, ne visi perka „geras“. O ir tos geros turi daug prasimušti, kad tiktų, kaip pakaitalas. Kaip ten bebūtų, aš visgi pritariu, kad tvarka turi būt ir geriau su TA per daug nesiginčyt. Nors man visgi atrodo nenormalu, kad trejų metų mašinoje visos lemputės kaitrinės — tai didelis atsilikimas, bet taip pigiau ir paprasčiau gamintojui, senas geras ir veikiantis dizainas 😀

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.