Cukinijų gumbo

Posted: 2016-12-15 in Pezalai
Žymos:,

Yra tokių patiekalų, kurie mūsų šeimoje neprilipo. Na, išskyrus mane. Tai kartas nuo karto juos darausi sau asmeniškai, ypač, kai dirbu namuose ir reikia kažką pietums susilipdyti. Savo repertuare turiu jau nemažą rinkinį, kas tinka vienišo kompiuterasto pietums, neatima per daug laiko ir sąlyginai yra paprasta. Tai va, maždaug taip, pradėsime nuo vieno mano kassavaitinio patiekalo.

Aš jums jau rašiau, kaip ruošiau gumbo. Tai ganėtinai sudėtingas patiekalas, jei jį darai pagal visus kanonus ir stengiesi paruošti šokoladinės spalvos rū (roux). Kaip minėjau aname recepte, salierą bandžiau pakeisti pankoliu. Salierų aš nemėgstu (nors sau vienam ir galėčiau naudoti), o pankolis man irgi šiaip sau. Todėl vietoj šių daržovių aš sunaudoju paprasčiausią cukiniją – ir rezultatas būna geras. Jį įvertino ir vienas mano senas bičiulis kompozitorius, užskaitė, kaip gerą.

Štai viena mano gumbo improvizacija. Sakyčiau, beveik naujas patiekalas, gal jam net pavadinimą reikėtų suteikti? Blėmbo, pavyzdžiui?

Pirmiausia visada uždedu bręsti rū: sviestas mažoje keptuvytėje, miltai. Kartą ant durniaus išbandžiau sojų miltus, keistai jie putojo truputuką:

Rū (roux) iš sviesto ir sojų miltų | Receptai | Darau, blė

Paskui uždedu virti ką nors kaip priedą. Ryžius verdu retokai, nes neypač juos mėgstu. Dažnai vietoj ryžių verduosi bolivinės balandos kruopeles (kinva, quinoa), raudonuosius ar juoduosius lęšius. Ypač mėgstu raudonuosius, nes greitai ir paprastai išverda.

Tada, kai rū jau bręsta, kruopos verda, galima imtis daržovių smulkinimo. Va taip tiesiog sutaupoma laiko, svarbu gamybos procesą susistyguoti. Daržovės:

  • Agurko dydžio cukinija
  • Pusė žalios paprikos
  • Pusė raudonos paprikos – dėl spalvotumo, grožio
  • Svogūnas

Daržoves sūdau ir skrudinu keptuvėje. Tada pilu rū, vandens, na, viskas, kaip gumbo recepte:

Cukinijų gumbo keptuvėje | Receptai | Darau, blė

Dar, pagal mano eksperimentus, čia gerai tinka pomidorų koncentratas, arba šiaip truputis žalių ir truputis saulėje džiovintų pomidorų bei šaukštas kitas grietinės. Pabaigai Tabasco, Habanero ar netgi korėjietiška aštri gochujang pasta.

Mėsos į šiuos savo pietus paprastai nededu, nes būna skanu bei sotu ir taip. Pasiruošiu per maždaug 15 minučių. Rū būna šviesus, bet jau įgavęs skonį, bolivinė balanda ar raudonieji lęšiai išvirę. Stengiuosi garuojančio dubens troškinio prie kompo nesinešti 😀

Išbandykit, skanu 🙂

Reklama

Parašykite komentarą

