Darbelis Avietei: MP3 gamyba

Posted: 2015-09-19 in Pezalai
Žymos:,

Pastaruoju metu aš ganėtinai aktyviai įdarbinau savo Avietę Nr. 2 MP3 failų gamybai. Kaip aš tą darau, pasidalinsiu ir su jumis. Gal panorėsite įdarbinti kokį panašų naminį „divaisą“ tokiems darbams. Su sąlyga, kad ten yra Linux, be abejo.

Pirmiausia, įžanga. Aš mėgstu MP3 formatą, o FLAC ir ALAC — ne. Na, man gaila užimamos vietos dėl man nesančios vertės. Žinau, melomanai mane galėtų išvadinti šiokiu ir tokiu neapsišvietusiu kurčiu kelmu, bet viskas ok — kiekvienas savaip iš proto eina. Nėra man vertės „originalios kokybės“ formatuose, nes muziką dažniausiai vartoju per senas „DTK Computer“ kolonėles, prijungtas prie nešiojamojo kompiuterio garso išėjimo arba per kokio nors eilinio telefono kištukines ausines. Tai jau savaime yra blogai, nes daugumos laptopų garso plokštės yra lievos. Tačiau kadangi man tos kokibės per akis, tai ir MP3 užtenka.

Tiesa, melomanus aš suprantu, taip empatiškai. Nes pats kaupiu terabaitus RAW formato nuotraukų, nors žinau, kad realistiškai visų jų man neprireiks. Bet net ir apdorotų ir konvertuotų į JPG nuotraukų originalus aš pasilieku. O gal išeis geresnis apdorojimo variklis (kartą taip jau buvo, kad iš nelabai kokios nuotraukos su nauja Lightroom versija staiga pasidarė įmanoma kažką gero iškrapštyti), o gal norėsiu kaip nors kitaip pataisyt, o gal fotoknygą leisiu asmeninėms reikmėms… ir t.t. Tačiau RAWams man terabaitų negaila, o muzikai — gaila ir gigabaitų. Taigi pasikartosiu — kiekvienas savaip iš proto eina.

Šiaip visgi sumelavau, kad aš nemėgstu FLAC ar ALAC formatų. Mėgstu aš juos. Nes galiu iš jų pasidaryti norimos kokybės MP3 😀 Cha cha.

Dabar argumentai, kodėl tokį darbą duodu Avietei, o ne savo galingam kompiuteriui. Ogi žinote, iš tos galios nėra naudos. Rimtai.

Pirmas dalykas, aš niekur neskubu. Nereikia man 20 GB FLAC’ų konvertuoti per pusę minutės.

Antras dalykas, kadangi kompiuteris galingas, tai jis pradeda ir galingai ūžti ir kaisti, o ir dirbti kartais trukdo dėl to. Realaus stabdymo gal ir nepajusčiau, bet vis tiek nesinori savo darbo mašinos užkrauti kažkuo nereikalingu. Avietės procesorius tuo tarpu nuo šito darbo sušyla maksimum pora laipsnių. Vietoj 36 pasidaro 38. Gėris stačiai. Be to, antroji Avietė su savo keturiais branduoliais gan galinga, galima lygiagrečiai keturis konvertavimus paleist (nes mano naudojamos priemonės yra vienos gijos, tad naudoja vieną procesoriaus branduolį vienu metu).

Trečias faktorius: ant Avietės sukasi ir visi mano parsiųstukai ir kitos siurbėlės. Tad parsiuntus galima iš karto in situ doroti.

Taigi priemonės darbui. Pirmoji iš jų yra screen programėlė. Linux kompiuterastai turėtų gerai žinoti jos privalumus. Pavyzdžiui, jei paleidi kažką vykdytis prisijungęs per nutolusį terminalą (per SSH), o ryšys nutrūksta netyčiukais, tai po kurio laiko išsijungiantis terminalas nutraukia ir jame vykstančius procesus. Tad gali ir MP3 gamyba nusibaigti per vidurį. O screen paleidžia atskirą terminalą, prie kurio galima grįžti ryšiui sušlubavus ir niekas nenusibaigia. Be to, galima kelis skrynus pasileisti, kiekviename duoti darbelį ir atsijungti nuo kompiuterio. Taip pat screen leidžia registruoti viską, kas jo terminale vyksta, loginti į failą. Daugiau nepasakosiu, jei norite, pasigūglinkite apie screen daugiau.

Pagrindinė darbinė komanda visokiam konvertavimui yra avconv, kažkaip ten išsivysčiusi ar tai atsiskyrusi nuo ffmpeg. Aš su ja ir MP3 gaminu, ir vaizdo registratoriaus ar kokius kitokius filmukus kapoju/konvertuoju/sujunginėju.

Kad būtų galima padaryti MP3, reikia dar papildomai susidėti ir kodeką, kuriuo avconv galėtų naudotis. Paprastai tai yra libmp3lame.

Dar naudoju mp3splt didelių MP3 failų sukapojimui pagal CUE failiukų informaciją.

Kaip ir tiek. Dabar pasižiūrėkime, kaip tai atrodo praktikoje.

Parsisiunčiau kokį tai FLAC albumą, ane. Paprastai ten būna trys failai: CUE, FLAC ir LOG. Paskutiniame „įrodymas“, kaip viskas buvo pagaminta. CUE faile būna surašyti kūrinių pavadinimai bei kita metainformacija ir trukmės. Pagal CUE failą grotuvams galima orientuotis FLAC faile, nes jis yra vienas visam albumui. Na, tai konvertuojam tiesiog:

avconv -i "koks tai albumas.flac" -vn -acodec libmp3lame -ab 192k "koks tai albumas.mp3"

Paaiškinimai:

  • Su -i nurodomas pradinio failo pavadinimas, iš kurio kažkas gaminama
  • -vn nurodo, kad nebūtų konvertuotas video srautas. Čia tam, kad konvertavimas neužstrigtų, jei FLAC faile yra įdėta kokių nors paveiksliukų. Arba galima nurodyti -vcodec copy, kad ten kokius nors albumų viršelius į failą įdėtų (jei jų yra).
  • -acodec nurodo garso kodeko parametrus. libmp3lame — kodeko tipas, o toliau nurodyta, kad būtų naudojamas vidutinis 192 kb srautas. Ne fiksuotas, ne koks tai VBR, o ABR.
  • Na, ir galutinio failo pavadinimas.

Gaunam didelį MP3 failą. Dabar jį pagal CUE galima sukapoti į daug MP3 failiukų po vieną kūrinį:

mp3splt -c "koks tai albumas.cue" "koks tai albumas.mp3"

Dabar CUE, FLAC ir LOG failus galima ištrinti bei naudotis MP3.

ALAC failai dažniausiai būna atskiri. Sakykim, parsisiunti kokį tai albumą ALAC formatu, tai ten būna pilna M4A failų. Kad nereikėtų jų po vieną konvertuoti, aš naudoju va tokį skriptuką:

#!/bin/bash
find . -maxdepth 1 -name '*.m4a' -print0 | while read -d $'\0' x; do
        avconv -i "$x" -vn -acodec libmp3lame -ab 192k "${x%.m4a}.mp3"
done

Jis visus M4A failus paverčia MP3. Originalus paskui išsitrinu rankutėm, pasižiūrėjęs, ar viskas gerai pavyko.

Kaip ir tiek. Neseniai pas mane taip buvo sudorota Doro ir jos buvusios grupės Warlock diskografija, perkramčiau Eagles of Death Metal beigi dar senos ir trumpai egzistavusios grupės Ram Jam geriausieji. Doro labai mėgstu, trenkta tetutė, kaip reikiant. Gaila, kad kaip tyčia Lietuvoj koncertavo per atostogas. Deja, jau per vėlu buvo planus keisti, kai sužinojau…

Reklama
Komentarai
  1. Kriukas parašė:

    Dėl Doro – griaužkis nagus, vienas labiausiai vykusių koncertų Lietuvoje. Itin gera garso kokybė ir labai kokybiškas pats koncertas – nuo to laiko paskutinis Doro albumas pas mane sukasi kiekviena diena. Vienas iš retų atvejų, kai senoji gvardija po trisdešimties metų išleidžia albumą, nenusileidžiantį pirmiesiems.

Parašykite komentarą

