Žaislinis ketursraigtis

Posted: 2015-07-21 in Pezalai
Žymos:, ,

Atėjo ir į mano gyvenimą tokia diena, kai nebegalėjau tverti kailyje ir panorau įsigyti kokį nors ketursraigtį (quadcopter, drone). Be abejo, norėtųsi su virtualiu pilotavimu (FPV), bet juk reikia pradėti nuo pradžių, ar ne? Todėl, kad nepulčiau iš karto į gilią balą (tiek morališkai, tiek finansiškai), nusprendžiau patyrinėti, koks ketursraigtis būtų padorus pradinukui ir kad karvės nekainuotų.

Apsistojau ties, manau, gan tipiška pradinukų skraidyklėle — UDI U818A. Kadangi neseniai pasirodė naujesnis šio ketursraigčio modelis su galingesne kamera, tai ybėjuose ir kitur pabyrėjo naudotų senesnių modelių už visai padorią kainą. Vienas atkeliavo ir pas mane, kiek apibraižytas, be kameros, ale nebrungiai:

Ketursraigtis UDI U818A | Darau, blė

Kaip už savo kainą, tai čia tikrai solidus žaisliukas. Man taip rodos, kad valdymo pultelis sudaro apie 80% visos kainos. Esu kažkada skolinęsis ir biškį „tiuninęs“ Parrot AR.Drone 2, kuris valdomas išmanofonu ar tapšninuku, tai ką galiu pasakyti — su pulteliu visiškai kitas reikalas. Ir tikslumas, ir pojūtis, ir… avarijos. Bet po Parrot jau esu truputėlį pasimokęs, tad šis UDI ketursraigtis adaptaciją praėjo gan sėkmingai. O gal ir ne. Skaitykite toliau.

Komplektuojama baterija tai ne kažką, 500 mAh ir apie 5-7 minutes skrydžio. Kažkaip juokinga net ją rankoje laikyt, tokia mažytė:

Ketursraigčio UDI U818A baterija | Darau, blė

Užtai pultelis — tikrai solidus (kaip žaislui, aišku):

Ketursraigčio UDI U818A nuotolinis valdymo pultelis | Darau, blė

Toliau. Vos įjungus bateriją net širdį susopo — kiek nereikalingų švieselių:

Ketursraigčio UDI U818A švieselės | Darau, blė

Priekinė ir „pilvo“ švieselės tikrai nereikalingos, tai pirmas daiktas, kurį galima išmesti lauk. Jos turi vieną privalumą: galima įžiebti ir užgesinti pulteliu. O tai reiškia, kad prie jų kontaktų galima kažką prijungti ir panaudoti už trigerį. Dažnai žmonės vietoj šitų švieselių įdeda kokį nors cyplį ir kai ketursraigtį pameta krūmuose, tą cyplį įjungia ir bando atrasti pagal garsą. Tai gan aktualu, nes aš taip ir nesupratau, ar yra koks nors pranešimas apie sėdančią bateriją. Pultelis užkaukia jau ketursraigčiui nutūpus ir nebepajėgiant daugiau pakilti. Taip kad jį pamesti kiek tolėliau visai realu. Atstumas irgi nėra didelis, deklaruoja apie 30 metrų, vadinasi jis tikrai gali pamesti vadžias lėkdamas kur nors tolyn nuo operatoriaus.

Kroviklis turi backfeed’ą lemputei, cha cha:

Švytinti kroviklio lemputė įjungus bateriją | Darau, blė

Šiaip gerai, kad ta lemputė yra, kitaip backfeed’ą galima ir pražiopsot. Na, baterija pasikrovė, ištraukei iš rozetės kroviklį ir numetei. Jei lempelė neparodys backfeed’o, baterija gali būti visai nusodinta. O čia bent jau aišku, kad įkrautą bateriją būtina atjungti.

Galite pažiūrėti mano trečiąjį skrydį, kuriame skambant „Frozen“ filmukui bandžiau apskraidinti ketursraigtį aplink dorėninę namų koloną:

Zvimbia gražiai ir maloniai mano ausiai. Parrot AR.Drone garsas man taip nepatiko. Vėją irgi kelia gerą, nepagalvotum. Praskrido virš stalo ir visi bulvių traškučiai („čipsai“) išsilakstė. Heh.

Antrąją dieną jau netvėriau savo kailyje ir norėjau pažiūrėti, ar „nurengtas“ žaisliukas paneš mano turimą registratorių G1W. Tuo pačiu nusprendžiau atsikratyti ir visų, mano galva, nereikalingų švieselių, palikti tik kryptines.

Čia ketursraigčio pilvas. Priekinis „prožektorius“ ir papildomos keturios švieselės viduryje:

Apverstas ketursraigtis UDI U818A | Darau, blė

Atsukus varžtelius ir nuėmus dugną matyti, kad visos jungtys kitoje pusėje, o priekinio šviesos diodo laidelis dar ir priklijuotas iš vidaus juostele:

Pradėtas ardyti ketursraigtis UDI U818A | Darau, blė

Apsauga laikosi išpjovomis, užmautomis ant ketursraigčio „rankų“. Štai ir jungtelės, kurias reikės atjungti:

Nuimamas papildomas ketursraigčio UDI U818A apšvietimas | Darau, blė

Šiokia tokia laidų raizgalynė, bet nelabai baisi. Juokingo dydžio viskas. Nuėmus apsaugą pasidaro akivaizdu, koks visgi mažas šis ketursraigtis.

Antena, beje, irgi juokingo ilgio, reikės ją pailginti. Tai irgi vienas iš „standartinių tiuningo elementų“ šiam žaisliukui:

Ketursraigčio UDI U818A antena | Darau, blė

Registratorių ketursraigtis panešė, bet apsižiūrėjau, kad ano baterija pradeda nebelaikyti. Vos kelios minutės. Todėl FPV filmuko neturiu. Na, ir vietos po pilvu mažoka. Reikės paieškoti kokio kiniško žaisliuko, tipo, „šnipinėjimo kameros“.

Beigi, žinoma, pasitaikius progai nusprendžiau duoti ketursraigčiui pasilakstyti lauke. Be apsaugos, kuri vėjyje veikia kaip burė.

Patirtis buvo gera 😀 Pirmas skrydis buvo kerėpliškas ir nelabai gražus, bet sėkmingas. Antras baigėsi tuo, kad ketursraigtis nupikiravo už kelių sklypų tarp stogų ir dingo. Skubu pranešti, kad su gerų žmonių pagalba atgavom. Trečias skrydi baigėsi bulvėse už tvoros, kur ramiai sėdėjo dvi tetutės ir draugiškai leido po bulves pamaklinėti.

Taigi lauko sąlygomis reikės treniruotis dar intensyviau ir atsargiau 🙂 Bandyti skrydžiai su Parrot skraidyklėle buvo paprastesni. Kadangi Parrot turi autopilotą, tai jam galima duoti komandą „aukštyn“ arba „žemyn“, kraipymus visus, o paleidus valdymą ketursraigtis pakimba vietoje ir bando ten išsilaikyti — kiek tai įmanoma be GPS pozicionavimo. Tuo tarpu be autopiloto visas valdymas — operatoriaus pirštuose. Duodi „gazo“ ir ketursraigtis varys į viršų tol, kol praras ryšį. Todėl pakėlus į norimą aukštį reikia tinkamai „numesti gazą“, kad jis liktų kaboti vietoje. O tai irgi neįmanoma, nes tai vėjelis padvelkia, tai tas gazas nebuvo tobulai parinktas, tai dar kas nors. Todėl darbas yra nuolatinis be jokių žiopsojimų.

Dabar jau apsisprendžiau, kad būtina šį ketursraigtį papildyti cypliu ir geriau įtvirtinti bateriją. Per vieną lauko avariją ji iškrito, o nuo stipresnių pasivartymų pasistumia iš vietos ir išbalansuoja sukalibruotą ketursraigtį. Cyplį prijungsiu prie papildomo apšvietimo jungčių ir galėsiu kur nors žolėje pasimetusį žaisliuką „pakalbinti“.

Jau ne vienoje šio ketursraigčio apžvalgoje perskaičiau žodžius: „I’ve learned to respect this little machine“. Pasirašau po jais visom keturiom. Su juo ne tik reikia mokėti elgtis, bet galima ir teisingai bei intensyviai mokytis. Kartą ore jam visiškai išjungiau propelerius, ketursraigtis apsivertė, o aš netyčia vėl daviau gazų — vožėsi į žemę su papildoma jėga. Apie smulkesnes avarijas net nekalbu. Ir ką — vis dar gyvas. Jį turbūt įveiktų tik Dan Bilzerian:

Tikrai nesuklydau pasirinkdamas šį žaisliuką, kaip mokymosi ir treniravimosi įrankį. Kitiems, norintiems lįsti į daugiasraigčių sritį irgi rekomenduoju. Už nedidelę kainą gausite patvarų aparatą, gerą valdymo pultelį ir daug džiaugsmo akimirkų. Be abejo, pradžia ir valdymo sudėtingumas gali įvaryti ir nevilties. Nors aš jau tokiems dalykams su laiku pasidariau atsparus: tiesiog nebesitikiu, kad bus lengva ir paprasta bei suprantu, kad mokymosi procesas yra vienas iš didžiausių malonumų.

Advertisements
Komentarai
  1. Danielius parašė:

    nu ir kiek mokejei jei ne paslaptis?

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s