Kelionė į Paryžių: III dalis. Versalis

Posted: 2014-08-24 in Pezalai
Žymos:

Turbūt būtų nelabai gerai nuvažiavus į Paryžių neaplankyti Versalio rūmų ir sodų (Chateau de Versailles). Ypač, jei į Paryžių lakstyti tenka nelabai dažnai.

Sako, kad kažkurie rusiški pagal Versalį pastatyti rūmai jį smarkiai perspjauna. Deja, pats nemačiau ir negaliu nei palyginti, nei patvirtinti. O štai originalusis Versalis paliko labai stiprų įspūdį.

Į Versalį iš Paryžiaus veža RER C traukinukas. Na, mums nepasisekė, nes gabalas linijos buvo remontuojamas ir tas sukėlė šiokių tokių nesusipratimų ir nepatogumų, bet juos išsprendėme vietoje su kitų pagalba. Tad kaip ir viskas: nusiperkate bilietuką, sėdate į traukinuką ir riedate iki Versalio. Iš stoties išėję sukate dešinėn iki didelės alėjos, o ja sukate į kairę link Versalio. Na, arba eikite su minia, kas nors dažniausiai vis tiek žino, kur eiti. Tiesa, mes su žmonike kažkaip jau žinojom, kur reikia traukti, tai buvom tai miniai kelrodžiais. Na, žinote, turistai, su kuprinėmis ir fotoaparatais ir užtikrintai pėdinantys kažkur, kur daugiau nėra kur pėdinti 😀

Versalis mus pasitiko maždaug kilometro (šiaip tai gal ir ilgesne) eile laukiančiųjų įėjimo į muziejų. Aha. Ir iš anksto nusipirkti bilietai nieko nereiškė — visi ten tokie gudrūs buvo. Į bilietų kontorėlę nuėjau tik žemėlapio pasiimt — ten žmonių beveik nebuvo.

Stovėjimas eilėje, aišku, užknisantis reikalas, ale kur dėsiesi. O dar atvažiavom popiet, apie trečią valandą. Na, iš lėktuvo tiesiai į Versalį beveik.

Pagaliau patekus į vidų — dar viena eilė. Bet ten reikia neapsigauti: eilė paprastai būna prie audiogidų, tokių prietaisėlių su ausinėmis. Mes jų neėmėm, tai ir eilėje nestovėjom, nuėjom tiesiai į muziejų, apėjom rūmus alkūnėmis pasigrūsdami, visokius eksponatus pafotografuodami ir suvenyrus papirkiodami.

Kas toliau… dainuojančius fontanus, aišku, pražiopsojome. Rūmus apėjome, pavarvinome seilę, gražu be galo, apimtys nesveikų gabaritų. O sodai tai iš viso įvaro savotišką depresiją: nu, kur ir kada juos apeiti… ten poros dienų reikėtų juos išvaikščioti. Gerai tie karaliai gyveno anuomet, kai pagalvoji… juokinga, kai žemėlapyje pamatai mažą kvadratuką ir pagalvoji: na, gal mes bent šitą apeisim. Aha. O tas kvadratukas — kokio hektaro.

Į sodus, beje, vakare galima įeiti visiems laisvai. Muziejaus darbo laikas baigiasi ir sodus atveria. Galima valkiotis kiek tik nori. Čia toks patarimas, jei pats muziejus nedomina: atvažiuoti vakare po sodus pasivalkioti. Dar verta į traukinuką nusipirkti bilietuką — jis ten apveža per kelis įžymius sodų punktus: Didįjį kanalą, Marijos Antuanetės „kaimelį“ ir pan. Tik jau krato tai beprotiškai…

Tai tiek beletristikos. Versalį pamatyti verta, bilietus nusipirkti internetu irgi galima, juos reikia atsispausdinti. Na, ir reikia būti kiaulėmis ir įsitrinti kur nors į eilės priekį. Geriausia prieš kokius nors indus, kinus ar kitokius musulmonus — jie neagresyvūs, pažiūrės smerkiančiais žvilgsniais ir tiek.

Bilietus galite nusipirkti čia. Pasirinkite norimą tipą, apsispręskite, ar norite į fontanų „koncertą“ ir pirmyn. Įsigytus bilietus būtina atsispausdinti! Ir, jeigu tai įsipaišo į jūsų kelionės maršrutą, varykite į Versalį visai dienai, nuo ankstyvo ryto. Ten tikrai yra ką veikti.

O dabar — truputukas nuotraukų.

Pradžiai, tai iš toli jau matomas žmonių kiekis sukėlė nerimą:

Prancūzija, Versalis | Kelionės | Darau, blė

O priėję arčiau supratom, kad yra dar blogiau, nei įtarėm:

Gražūs tie paauksuoti Versalio palociai visgi.

Čia — pirmas punktas įėjus į Versalio palocių, kurį visi masiškai fotografuoja. Kažkokia tai koplyčia vietinė. Na, visi dar pilni entužiazmo ir jėgų, tai fotografuoja kaip išprotėję, nors ką čia tą bažnyčią fotografuot:

Prancūzija, Versalis | Kelionės | Darau, blė

Viename rūmų koridoriuje pilna va tokių karstukų su visokiais karaliais ir karalienėm. Kas ten tokie, skaityt tingėjom, o ir nelabai įdomu, jei atvirai:

Palocius didelis, tai ir židinukai atitinkami su atitinkamom malkom. Ir aš tokio norėčiau:

Ant sienų, be abejo, daug kur gražūs ir dideli paveikslai:

darauble-20140722-06

O va čia — tikra karališka lovikė su užuolaidom ir viskuo kitu. Maži tie karaliai buvo anais laikais, labai jau juokingai mažos tos lovikės:

Prancūzija, Versalis | Kelionės | Darau, blė

Labai įžymi rūmų dalis — veidrodžių salė. Ir dar krištolinių liustrų tuo pačiu. Tas liustras visi kaip išprotėję fotografuoja. Neaugo jie Tarybų Sąjungoj, nežino, kas yra krištolinės liustros… gi kiekvieniems namams buvo garbės reikalas tą neįmanomą gauti liustrą kaip nors gauti ir pasikabinti…

Patiko man šitos kėdutės, tokios nei taburetės, nei ne, bet minkštos ir su kutais:

Šioks toks sodų fragmentas. Labai labai gražios ir labai labai paprastos gėlytės. Susodintos pramaišiui, kad būtų mirga marga:

Prancūzija, Versalis | Kelionės | Darau, blė

Čia pro vietinio traukinuko langą, tai atleiskite už atspindžius. Bet kaip paliko įspūdį tie kilometrai stačiakampių nugenėtų medžių… kai pagalvoji apie visą tą darbą rūmų ir sodų išlaikymui, tai bilieto kainos negaila nė eurocento:

Čia šioks toks vaizdelis nuo rūmų išėjus į sodų pusę. Tolumoje matosi Grand Canale:

Na ir dar gabaliukas takelių ir tvarkingų medžių ir krūmų eilių.

Prancūzija, Versalis | Kelionės | Darau, blė

Įspūdingas tas Versalis, eina sau. Rekomenduoju.