Filmas: Сталкер

Posted: 2013-12-28 in Pezalai
Žymos:,

Сталкер | Darau, blėAtostogos – filmų peržiūros metas. Užsimaniau suaugusiojo akimis pažiūrėti „Stalkerį“. Taip taip, tąsųjį Tarkovskio filmą. Fantastinį be fantastikos ir efektų.

Šiaip aš esu paprastas vartotojas ir man menas rūpi nedaug. Nėra tokios meno rūšies, kuria domėčiausi. O Tarkovskis visgi buvo menininkas, kaišiojantis subtilybes ir kitokius reikalus.

Šiaip, jei nesate skaitę Strugackių „Pikniko šalikelėje“, filmą žiūrėti kažin ar verta. Bet čia tik mano nuomonė. Ir ne dėl to, kad filmas būtų pagal knygą padarytas – knygos ten minimaliai, ji tik kaip idėja panaudota. O visa kita taip perpainiota ir perdaryta, kad kur jau ten…

Taigi, menui, kaip ir vynui, aš esu neišrankus. Pavyzdžiui, man patinka Merlot ir man giliai dzin, kur jis padarytas. Tiesa, apie vyną turbūt visgi žinau labai mažą trupinėlį daugiau, nei vidutinis Lietuvos pilietis, bet tik trupinėlį. Tą patį Merlot mėgstu pasaldinti cukrumi ir pakaitinti ruošdamas karštą vyną. Bet koks vyno mėgėjas mane nušautų už tokį gadinimą. Bet, kaip minėjau, man giliai dzin ir neįdomu, ką ten kokie mėgėjai mano. Darau taip, kaip man patinka.

Stalkerį peržiūrėjau kantriai, iki galo. Susižavėjau filme trimis dalykais: operatoriaus darbu, stalkerio vaidmeniu ir stalkerio žmonos vaidmeniu. Pastarojo, tiesa, ten kelios minutės, bet jis puikus. Nors ir nei estetiškas, nei gražus. Bet va, kažkuo užkabino. Kiti stalkerį lydintys veikėjai man šiaip sau, o ir jų mintys bei motyvai dar labiau… šiaip sau. Ai, tiesa, geras buvo, kai stalkeris vieną kailiniuotą pupytę na*ui pasiuntė. Nesigirdėjo, tik iš lūpų matėsi. Ui, kaip užskaitau šitą vietą.

Filmas be galo ilgas (dviejų valandų), su begaliniai ištęstais siužetais, prasmingais žvilgsniais į ateitį ir panašiai. Fantastika jame tik menama, bet, aišku, jokių efektų ten nėra. Na, tik pačioj pabaigoj yra vienas „efektas“… bet patys pažiūrėkite, jei ką.

Kam aš rekomenduočiau šį filmą? Tiems, kurie turi kantrybės, nori pažiūrėti tikrą Meną, mėgsta gilias mintis ir morališkai įmantrius charakterius. Na, ir tiems, kurie žino tokį Tarkovskį bei nori labiau domėtis jo darbais. Režisierius šis buvo tikrai ypatingas. Norintiems išplėsti savo bendrą išsilavinimą irgi rekomenduoju. Filmas rimtas, tad linksmai praleisto laiko nesitikėkite, bet gerų jausmų po jo gali sukilti. Man sukilo, nors juos labai sunku vertinti ir įvardinti.

Reklama
Komentarai
  1. Adis parašė:

    Superinis dalykas, vienas mėgstamiausių filmų. Beje, man kažkodėl primena kitą, mano patį pačiausiąjį – Jarmuscho Dead Man.

    Tik nežinau, nežiūriu aš tai kaip į Mianą. Aš kaifuoju nuo atmosferos, vaizdų, fotografiškų scenų, scenų be žodžių, bet kažkaip neįžvelgiu Miano pretenzingumo.

    Išvis, sakyčiau, Tarkovskiui pretenzinugmas nebūdingas. Bičas darė gražiai, fotografiškai, ir filosofiškai, bet paprastai.

    • Darau, Blė parašė:

      Nu bet tai ir yra menas. Tas tikrasis, be išsidirbinėjimų ar bandymų pritempti ar perspausti. Dėl pretenzingumo nieko negaliu pasakyti, man net neaišku, ką tas žodis reiškia. Bet subtilumas yra.

  2. Jemelia parašė:

    Neskaičius knygos šį filmą žiūrėjau kaip būsenos filmą, na kaip tokį kuris man sukelia transą 🙂 Visiškai dafieni buvo bet kokios idėjos/mintys/menai. Filmas buvo tarytum ASMR akims 🙂 Vėliau perklausiau audiobook’ą, po to perskaičiau knygą, dabar gi žiūrių kas kokius 2 metus 🙂 Bet stogą vistiek rauna, ta prasme, kiekvieną kartą žiūrint man nebūna taip kaip su Šuriko nuotykiais, kur kiekvieną žodį ir intonaciją žinai sekundės tikslumu. Čia man vistiek svarbiausia išlieka būsena į kurią įmeta tas filmas – kalbėti ten galėtų kad ir korėjietiškai apie krepšių pynimą, o efektas išliktų, kameramanas genialus 🙂 O knygoje siužetas ir idėjos pirmoje vietoje.

  3. […] man kažkuo primenė Tarkovskio „Stalkerį“. Nežinau tiksliai, kuo, bet spėju, kad pagrindinio veikėjo klajojimais po kažkokius pramoninius […]

Parašykite komentarą

