Kaip daryti babaganušą

Posted: 2013-11-06 in Valgymas
Žymos:, ,

Aha, vegetariškų ir veganiškų patiekalų maratonas tęsiasi. Šįsyk jums patiekaliukas iš Levanto regiono. Na, čia maždaug iš ten, kur yra Sirija, Libanas, Jordanija, Izraelis ir panašūs bei aplinkui.

Patiekalo pavadinimas baba ghanoush reiškia „piestos tėvas“. Na, atseit, pats geriausias patiekalas, best of the best, kokį tik galima pagaminti piestoje. Tai kadangi jis jau toks nuostabus, tai nusprendžiau ir aš jį paruošti. Turiu tokį bičiulį, kuris irgi žino, kad virtuvė — tai vieta maisto gaminimui, tad jis man nuolat neduoda ramybės apšviesdamas kokia nors kulinarine įdomybe. Apie babaganušą jis man irgi papasakojo, o dabar aš paruošiu variantą pagal save.


Babaganušas — tai tokia baklažanų košė su visokiais prieskoniais, kurią galima dėl traškumo praturtinti graikiškais riešutais, o alergiškiems — kukurūzų dribsniais. Aš šią dalį, tiesa, praleidau, man pasirodė, kad ir be jos turėtų būti gerai. Ir buvo.

Dar reikia pastebėti, kad babaganušas pagal kategoriją yra užkanda arba užtepėlė — kaip kad koks humusas. Bet aš manau, kad šis patiekalas su virtomis daržovėmis ar netgi ryžiais gali puikiausiai būti ir pagrindinis — lengvas, maistingas ir labai skanus.

Poreikiai:

  • Du baklažanu
  • Dvi skilteli česnako
  • Tahini pasta
  • Citrina — geltona arba žalia (aš rinkausi žalią, nes ir namie buvo, ir skonis man labiau)
  • Druska, pipirai, petražolės (aš jas pakeičiau poru)
  • Keturi-penki graikiniai riešutai arba alergiškiems kukurūzų dribsnių pora šaukštų patraškinimui
  • Du šaukštai alyvuogių aliejaus

Ingredientai babaganušui (baba ghanoush) gaminti | Receptai | Darau, blė

Gamyba paprasta. Baklažanus reikia pradžiai tiek pakepti, kad jie suminkštėtų viduje ir luobelė pradėtų trūkinėti. Tradiciškai šitą reikėtų daryti virš žarijų, t.y. kepti baklažanus kaip šašlyką. Bet namuose to nepadarysi, tai aš perpjoviau juos per pusę, pasūdžiau ir įgrūdau į iki 200 ℃ įkaitintą orkaitę:

Per pusę perpjauti baklažanai skardoje | Receptai | Darau, blė

Kol baklažanai kepa, reikia pasidaryti babaganušo pagardą. Į puodą išspaudžiam česnako skilteles, sudedam prieskonius, įmetam šaukštą Tahini, įspaudžiam citriną ir supilam aliejų:

Prieskonių mišinys babaganušui (baba ghanoush) | Receptai | Darau, blė

Šitą pliurzę intensyviai išmaišom.

Ką gi, baklažanai apkepė:

Babaganušui (baba ghanoush) skardoje iškepti baklažanai | Receptai | Darau, blė

Dabar juos reikia iš luobelės iškrapštyti, suversti pas prieskonybes ir dviem šakutėm gerai išmaišyti bei sudraskyti (tradiciškai, aišku, piestos reikėtų, ale kur ją gausiu?):

Baklažanų košė ruošiamam babaganušui (baba ghanoush) | Receptai | Darau, blė

Na ir viskas, tiekiam į stalą ir pabarstom petražolėm. Aš petražoles pakeičiau porais, traškiųjų dalių nedėjau, o šalimais įdėjau garuose virtų morkų, paprikų ir brokoliuką:

Paruoštas ir su garuose virtomis daržovėmis patiektas babaganušas (baba ghanoush) | Receptai | Darau, blė

Skanaus, blė, liuksiškas patiekalas!

Reklama
Komentarai
  1. Laura parašė:

    skaniai skamba 😉

Parašykite komentarą

