Dulkių siurblio remontas

Posted: 2013-07-13 in Darbeliai
Žymos:

Besitvarkant vieną savaitgalį koridoriuje dulkių siurblys keistai užriaumojo ir pradėjo strakaliot. Pora bandymų — problema kartojasi. Siurbti nebegalima, nes baisu toliau jį gadinti. Kadangi toks jau garsas keistas ir tas strakaliojimas, tai nusprendžiau, kad kažkas sulūžo. Na štai, proga pabūti tikru vyru, suremontuoti dulkių siurblį 😀

Siurblys tai čia istorinis. Pirmasis mano ir žmonos jungtinis pirkinys. Na, tada dar nebuvom vyras ir žmona, buvom tik švieži „sugyventiniai“. Užtai pirkom dulkių siurblį. Taigi daiktui kaip tik lygiai dešimt metų. Net gaila, juk prisiriši prie tokių daiktų. O dar buvo apmaudu, nes neseniai atsinaujinom metalinę teleskopinę siurbimo vamzdžio dalį — senoji nebesifiksavo ir siurbti susirietus buvo nepatogu.

Labai pasisekė, kad tą vakarą, kai jau ruošiausi siurblį prigriebti, į svečius atvyko švogerukas su mano seserimi. Atvyko jie atsiimti vestuvių nuotraukų,, kuriose kaip tik buvau fotografu. Na, ta proga švogeruką įdarbinau, t.y. įpareigojau man padėti tą siurblį išardyti. Švogerukas ne atgrubnagis koks, o rimtas vyras, automobilių mechanikas, be to, turintis nuosavą servisą. Tad pagalvojau, kad labai gera proga ardyti variklį — mechaniką išmanantis žmogus labai paranku.

Siurblį išardėm palyginus lengvai, išėmėm variklį, liko tik kiautas:

Tuščias išardyto dulkių siurblio korpusas | Darau, blė

Paskui ėmėmės variklio draskymo. Čia jau buvo nebe taip gerai, bet kadangi švogerukas už mane drąsesnis, tai nepabijojo numušti privalcuoto dangtelio ir šiaip pasinaudoti jėga. Išskaidėm variklį į sudedamąsias dalis (beveik):

Įvairios dulkių siurblio variklio dalys | Darau, blė

Problema paaiškėjo vos nuėmus dangtį ir pačiupinėjus rotoriaus guolį – guolis buvo subyrėjęs ir visaip kaip makalojosi:

Sulūžęs dulkių siurblio variklio guolis iš arti | Darau, blė

Bet va, guolį nuimti pasirodė nemažas iššūkis, gerai, bjaurybė, ant rotoriaus ašies užkaltas. Kol bandėm jį nuimti, truputuką užlenkėm sriegį, o galų gale, nors iš pradžių nepavyko, rotorius nuo pakalinėjimų iš variklio iššoko pats:

Dulkių siurblio variklio rotorius su sulūžusiu guoliu | Darau, blė

Bet guolio nuimti vis tiek nepavyko. Švogerukas rotorių pasiėmė į servisą, kur turi presą ir jį ten nuėmė. O pas vietinius „geležiukus“ gavo ir visiškai tokio paties dydžio guolį. Atgavau rotorių su nauju, blizgančiu ir tvirtu guoliu:

Dulkių siurblio variklio rotorius su nauju guoliu | Darau, blė

Tuo pačiu užsiėmiau visų dalių išvalymu, nes per dešimt metų dulkių prisikaupė labai jau įvairiose siurblio vietoje, o variklyje — ypač. Valymui panaudojau pačią universaliausią priemonę — vaikiškas servetėles užpakaliui šluostyti:

Pampers kūdkių užpakaliukų šluostymo servetėlės | Darau, blė

Kažkokiam forume žmona buvo užtikusi, kaip kiti žmonės baisisi šiomis servetėlėmis. Atseit, kokio brudo į jas pridėta, kad net benziną ima? Na, nieko čia labai nuostabaus, juk šitose servetėlėse yra ir šiek tiek kosmetinio aliejaus, kad užpakaliukai neišsaustų. O benzinas taigi riebaluose tirpsta…

Va tik dabar tą rotorių atgal įkišt… Statoriuje yra angliukai, bet tokie su gera atsarga. Dar kokiems trisdešimčiai metų. Juos teko replikėmis praskėsti, kad rotorių pavyktų įstatyti atgal į vietą:

Dulkių siurblio variklio statoriaus angliukai praskėsti replytėmis | Darau, blė

Viską surinkau, suveržiojau, sparnuotę nukreivinta veržle priveržiau dar su papildoma išlyginančia poveržle. Atrodo visai gražiai:

Dulkių siurblio variklis su įstatytu rotoriumi ir priveržta sparnuote | Darau, blė

O štai čia varikliukas su dangteliu:

Surinktas dulkių siurblio variklis su nauju guoliu ir dangteliu | Darau, blė

Tiesa, ant dangtelio liko jo ardymo žymės, nes dangtelis niekuo nepriveržtas, tik užkaltas ant korpuso:

Remonto žymės ant valcuoto dulkių siurblio variklio dangtelio | Darau, blė

Ant to dangtelio dar užsideda ir vibracijas slopinanti bei oro srautą izoliuojanti guma:

Boch dulkių siurblio variklis su izoliuojančia gumine tarpine | Darau, blė

Štai variklis siurblio korpuse, pabandymui, ar veikia. Dar ir be izoliuojančios medžiagos, plikutėlis:

Boch dulkių siurblys su laikinai testavimui-bandymams įstatytu varikliu su nauju guoliu | Darau, blė

O dabar jau laikas variklį suvynioti į triukšmą slopinančius ir dalį dulkių sugeriančius kailinėlius. Kailinėlius daužiau ilgai ir nuobodžiai, kol kažkiek pašvarėjo:

Boch dulkių siurblio variklis su įstatytu varikliu ir izoliuojančiąja medžiaga | Darau, blė

Viskas, siurbliukas surinktas. Baigėsi „poilsis“, eisim vėl dulkių kuokštukų gąsdinti:

Suremontuotas Boch dulkių siurblys su sutaisytu varikliu | Darau, blė

Pabaigai filmukas, kaip pabandymui į korpusą įdėtas variklis riaumoja:

Reklama
Komentarai
  1. Povilas Poderskis parašė:

    Juokiuosi balsu. Sėdžiu dabar visas sušilęs, nes kątik remontavau siurblį, kol žmona su vaiku šmirinėja po turgus. Mano siurblys irgi – bosch, nevisai toks ir dar mėlynas. Bet tai come on! 😀

    Gedimas pas mane paprastesnis – labai įdomiai ten nuo laido ritės iki schemos eina kontaktai – iš ritės išlindę tokios varinės plokštelės kurios įsistato tokia laisva jungtim į schemą :O nu aš tikėjausi laido. Tai bet va, buvo matyt nuo kokio trinktelėjimo iššokę. O mano rankos tai pakankamai kreivos ir kruopštumo mažoka: tai dabar siurblys yra pastovaus galingumo (nulūžo spiralė reguliuojanti galingumą) ir veikia biški garsiau nes sandarumas matyt nebetoks. Bet veikia – padariau blė 😀

  2. Romas parašė:

    Iš savo patirties galiu tikrai pasakyti – jei tik bent kokiais būdais įmanoma – nekalk per ašies galą kolektoriniam varikliui. Problema ta, jog metalinių plokštelių dalis su apvijom ir kolektorius dažnai būna nevienodai tvirtai “prikibę“ prie ašies ir užvožus plaktuku per galą būna kad pasislenka arba kolektorius arba dalis su apvijom. O tada, ypač mažesnio galingumo varikliukam su plonesniais laidukais, būna atia.

  3. Martynas parašė:

    Dėkui už info su nuotraukom, siurblys siemens bet variklis ir kitos dalys tos pačios, pabiro viršutinis guolis, pakeistas siurbia toliau.

  4. Toms parašė:

    Sveiki, ačiū už išsamų pasakojimą. Nuo pastraipos, siurblys istorinis,pasiskaičiau apie save 🙂 😉 Reikės ardyti ir man, nes pradėjo skleisti keistą garsą ir žybsi viduje 🙂

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s